torsdag 1 september 2011

Förundrad

Förundrad över de där limmen man får i häcken när man försöker ta sig till jobbet. Vad är meningen med att ligga två decimeter bakom någon annans baklucka bara för att.... åhh äntligen omkörningsmöjlighet!
Hallå!!!! OMKÖRNINGSMÖJLIGHET!!!  HALLÅÅÅÅ!!!  ingen reaktion...vad är meningen...
I går var det en stor tradare med släp två decimeter bakom...ähh jaha...
Ska skaffa mig en stridsvagn så jag kan bromsa hårt när jag känner för det eller dissa på radio kanske..fast jag tror stridsvagnen har större effekt..var skaffar man en sån..den behöver inte vara sprillans...
Förundrad också över alla fantastiska möten..kan du..? Ja självklart kan jag..? och så fick jag möta henne i går då..den vänaste av dom alla..EDA.


Bilderna gör henne ingen rättvisa, så liten och vän, mindre än Lisa och inte mycket tyngre än en stor katt..lilla älsklingen..så väluppfostrad och supermysig och...klart hjärtat bultar hårt...hon gillar inte åskan det lilla livet...bott i familj som inte ville ha henne kvar..hoppas hon snabbt som ögat hittar sin alldeles egna familj...skulle kunna stoppa henne i fickan vilken dag som helst..hon var kontorsråtta i går och hälsade på alla på jobbet  och...vilket fynd...blogger har inga hjärtan att lägga in men hade dom haft det skulle hon få ett megastort!
Förundrad måste man ju vara över dessa vår minsta små som bara glider in och adopterar en ny matte utan några frågetecken...vilka fantastiska fyrbeningar dom är..

Eda placeras genom "Hundar utan hem".

Förundrad är jag också över de här skönheterna..de är nya för i år i vår trädgård och nu har de verkligen kommit igång på allvar..kan inte låta bli att förundras...

Vilken fantastisk augustimånad! Vilken fantastiskt sommar!
Gårdagen bjöd också på en skön kvällspromenad i härligt sensommarväder utefter en gammal banvall...perfekt ställe att vandra på, men lite mer än svampletarsugen blev jag allt..
I helgen måste jag komma ihåg att damma av kameran för lite höstiga bilder och kanske kanske vi hittar en svamp eller två..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar