fredag 23 december 2011

God Jul önskar Skepptunaligan er Alla

Nu så, dags att skriva i historieböckerna! I år har Stefan för första gången i världshistorien rullat egna köttbullar. Doftade så fantastiskt gott i köket när jag kom hem från jobbet och sista handlingen.

En ordentilg djupdykning på Zoo med inhandlande av en ny familjemedlem, mer info kommer när chocken lagt sig.

Handlat julgran. Vi var i valet och kvalet länge men...nja sen visade det sig att det var nog mest bara jag som var i det där valet och kvalet, Stefan hade bestämt sig för länge sen... en lite mindre, inte så yvig en..blev jättebra!
Juligt, snyggt och trevligt !
Inhandlade en liten pryl för en del av checkarna jag fick i present av jobbarkompisarna när jag blev så där gammal ni vet...
Riktigt snygg där på väggen med alla julkort i.!
Visst blir man JÄTTEGLAD när man får julkort, jag tycker det är så fint och trevlig på alla sätt, det är någon där ute som tar sig tid att ta fram, kort, och penna, hittar frimärken och postar bara till mig!
Fantastiskt!
Och varje år tänker jag att det ska jag också göra, skriva julkort!
Och varje år blir det samma sak..i morgon är det julafton och jag har inte fått iväg ett enda!

Postat en del andra brev dock...och då hände det..hitta frimärken...hitta frimärken...Pressbyrån hade slut, hmmm frågar på Ica, slut....Statoil...säljer inte....fasiken måste man gå till posten som nu inte är nån riktig post utan bor på Coop för att köpa frimärken.

Det går ju toppen, bara 23 före mig i kön...OK !!?
Tur att man är svensk så man vet hur man står i kö och bara förundras..
Personalen jobbade på som sjutton och några hade uppenbarligen gett upp för länge sen för det tog inte så lång tid som man skulle kunna befara, för de tre i personalen ska ju inte bara fixa alla paket, de ska sköta allt spel och dobbel också och så sälja tårtor och andra godsaker till hugade spekulanter.
Undrar vad man skriver på sitt CV efer en sån arbetslivserfarenhet.
Var  jobbade jag egentligen?
 Fick den här skönheten när jag fyllde år, trodde det var en Amaryllis ?
Det kanske det är också men den här skönheten har dubbbla vita doftande blommor, 4 på en stängel som mer liknar klockor eler hängande liljor. Underbart vacker!
VAd heter den?
I morgon blir det långrundor, extra långa brukar det bli..julmat...och så kanske vi hittar nåt tecknat och kolla på på TV, min favis är nog Nalle Puh men men vi får se vad morgondagen ger.
Ha en underbar dag ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar