tisdag 17 juli 2012

Flipp flopp

Tog en kvällsrunda med liten terrier. Det är så galet vackert. Det har slutat regna, solen ligger över de gröna sädesfälten. Blåklinten förskönar landskapet ytterligare, vilket ljus!!

I hela fältet växer dom...


Går där i mina flipp flopp tofflor och drömmer mig bort lite grann, underbara tid..
Funderar över mina flipp flop.
När jag köpte dom hette dom Reebok Classic, vita jumpadojor med vita snören, sen började förfallet först det ena snöret sen det andra, så blev de lägre och lägre där bak och nog senast i går så försvann även innesulan.
Så nu funkar de toppen, jättesköna att gå i , men just som flipp flopps..
Gissar att de till slut kommer att sluta sina dagar i trädgården på riktigt, inte som flippflobbs utan som leksak åt någon liten terrier...

I går var det födelsedag, 5 år fyllde skönheten ..
I dag har vi också haft födelsedag bästa vännen, bästa hussen  min älskade Stefan fyllde i dag!

Efter jobbet blev det mat med svärfar och nya svärmor, Nyköpings och så kaffe och världens största jordgubbstårta...smarr,smarr...
STORT GRATTIS ÄLSKADE STEFAN!!

Det varit en låång dag, med fixa papper, jobba,fira, skura burar( det slutade plötsligt regna)

 och så promenader då, så kvällsrundan..en perfekt avrundning på dagen..

Går där fortfarande i mina flippflops och njuter när vi plötsligt blir omkörda!
Earnie HATAR att bli omkörd, han blir helt enkelt förbannad..

Funderar på " Livet enligt Earnie" hur ser det ut egentligen?
Sötnosen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar