torsdag 7 juli 2011

Riktigt duktig

Tycker själv jag varit riktigt duktig senaste dagarna. Först en runda med de fyras gäng, Nikki,Saga. Lady och Luckan, den är ca 7 km lång, så hem och byte till resten av gänget.
Har tagit bilen bort till skogsvägen så vi slipper den värsta solen med " gamlingarna" fast det fattar dom ju inte själva att dom är, och Tudde som fortfarande är lite känslig i sin bogled och Kitty som har problem med att gå den första sträckan på vägen med sina tassar... så vi tar bilen upp till skogen vi fem som ska ut på andra rundan, den blir 3 km kortare men i denna värme...Skrållan tycker den är fullt tillräcklig....

I dag mötte vi en kvinna som är pensionär sedan rätt många år tror jag, men jag ser henne nästan varje dag när hon är ute på sin dagliga runda. I dag mötte jag henne uppe i skogen iklädd linne och såna där härliga korta, ni vet riktigt korta jumpabrallor, ljusblå med vit kant som man hade 1981...

I ett konstigt infall fick jag för mig att gå ifrån den vanliga vägen in på en skogsväg som vi gick mycket " förr"...vilken galenskap... två hundar med inte allför lite päls..Valle oh Tudde..helt fulla i de där gröna mini kardborrarna ni vet... huga...
Stackars Tudderudden fick inte bada när vi kom hem utan här var det läge för superkardan att göra entré!

Efter en genomgång med kardan blev det helt överbelastat i litens hjärna och i stället för att hoppa i badet sprang han fram och tillbaka mellan grindarna som att han trodde att det kom nån eller så ville han bara i väg...men till slut så blev det ett långt och skönt dopp.

I går kom lilleman Sonny (som eventuellt är bokad )och Busen Woody till Arlanda.

Sonny.
Woody är en valp på runt 6 månader som söker sin alldeles egna familj.
Woody.
Verkar vara en glad och positiv kille. Ras? Din gissning är lika bra som min...men jag skulle gissa att det faktikt kan finnas lite labbe i denne lille man som går som terriermix..
I morgon då äntligen fredag!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar