tisdag 16 augusti 2011

Ultuna

Så blev det så ändå en resa till Ultuna ...
I går eftermiddag var Skrållan jättestressad och hässjade, sprang fram och tillbaka, kissade ett x antal gånger, gick ut i trädgården igen och ville gräva ner sig i komposten.. mår inte bra...
Tempade henne och tempen hade stigit till 40,1 grader...hon har börjat få flytningar...

Ringer Ultuna..klart jag ska komma in..
Resan in var helt overklig, kändes som jag satt i en bubbla av nåt slag, fick verkligen koncentrera mig och komma ihåg att jag körde bil....väl där efter värsta tokkön på E 4:an..hade inte en susning att det var vägarbeten...rinner det verkligen ur henne...nån rödbrun sörja...fy fabian....

Ångrar så att jag inte insisterade på operation redan i onsdag, men veterinären rekommenderade att vi skulle pröva med medicinering...det funkar nästan aldrig säger man på Ultuna...men hon har inte haft några flytningar säger jag..det har dom inte alltid i början..säger Ultuna, men alla andra symtom stämmer...ingen tvekan vad det är fråga om....

Lilla älskade Skrållan, opererad i dag och nu håller vi alla tummar att hon ska bli fullt återställd, hon är ändå 8 år älskade lilla vännen..

Kirurgen ringde på eftermiddan, hon opererades vid 14-tiden och hitintills ser det bra ut..men är man orolig eller är man orolig...lilla älskade Skrållan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar