torsdag 6 oktober 2011

Möten

Så morgonmöte på jobbet..
"- Vilken fruktansvärd trafikolycka."
"-Menar du tankbilen."
"-Ja, fruktansvärt."
Någon annan:" Ja, dom fick stänga av vägen, asfalten tog visst eld."
Ytterligare någon annan : Ja men den är visst öppnad igen, så det var inte så farligt som dom trodde".

Kan man skylla på att det var torsdagmorgon,en oskyldig konversation kan tyckas......
Hallå! Var det inte så farligt...var det inte en människa som miste livet där och då...det får man nog ändå säga var allvarligt....händer allför mycket i trafiken...

Regntunga skyar har det varit i dag och hösten verkar vara här på allvar, har envisats med att det är sommar men nu får jag ge mig...HÖST!

Så nu ska jag njuta av hösten som skjutsiken innan snöhelvetet börjar.. :)

I går mötte jag några små liv som söker sina alldeles egna familjer, Mickel står annars på väntelista till att finna ett jourhem, alla hans 11 syskon har redan flyttat till hem eller jourhem.
Mickels bror Frode söker också han en egen familj.
Lektanten Eda har jag presenterat förut, också hon söker en egen familj.
Hon kan verkligen det där med barn, lektant men uppfostra lite också..

Fick ett sms i kväll om HÖSTMARKNAD PÅ SÖNDAG PÅ SÄBYHOLMS NATURBRUKSGYMNASIUM KLOCKAN 12!

Ska ta mig dit, det brukar alltid vara lika trevligt så snart man tagit sig igenom den ringlande kön!
Poppis verkar det varje år!

Det är ju toppen med hösten att man kan hitta så supregoda billiga morotar, Tudde ställer upp med en snurrdans och då vet alla, snart kommer det nåt, för att lilleman inte ska bli ännu snurrigare än han redan är, så blir det då morotsutdelning, hur poppis som helst.

Moln eller berg? Ibland kan man undra?



1 kommentar: