lördag 17 december 2011

Nu har det hänt då!

Nu har det hänt, nu har man fyllt det där årtalet som nästan känns konstig att uttala fortfarande.
Det var ingen som nämnde det när jag fyllde heller, som nåt magiskt liksom.
Alla skrev bara grattis, på korten och på FB och i mail...STORT TACK !! för alla grattisar!!


Sen var det nån som klämde i med, Grattis på 50 års dagen! En enda som sa det där magiska..hmm, man fick suga på karamellen lite och fundera... funderar fortfarande...
Hur kan man bli 10 år äldre över en dag?
Sen var det en gammal människa på TV som sa, tänk att man måste bli så här gammal för att förstå att det inte är nån skillnad..den människa man är sitter ju där inne och sen är det skalet som ändrar sig...
tänk om den människan var lika gammal som jag...jättegammal!
Eller nu är man lika gammal som alla andra som börjar på 5, så nu är min syster och jag lika gamla, i alla fall i några månader till..
Sen kan jag förundras över de som pratar som om de närmar sig 80 men som fortfarande börjar på 5, och beskriver sig själva som vi gamlingar....sen kan jag också förunras över de som faktiskt är mot de 80 men bara vägrar fatta hur gamla de faktiskt är...
Så nu är det halvtid, har man en halvtid kvar nu..vad ska man göra då då...hinna med det där man inte hann vad det nu var man skulle hinna förra varvet, eller är det läge att sortera ytterligare och bara njuta av tillvaron... hmmmm...ska fundera lite till...fast i verkligheten tror jag inte att det kommer att göra någon skillnad...
Tiden kommer att läggas på hus,hundar,dator, mera hundar och så kanske man borde lägga lite mer tid på varandra, det kan jag känna och på vänner och familjen  ... hmmm...och trädgården som i somras, helt fantastiskt var det...längtar tillbaka till sommaren..
Har planterat galet med lök som ska skina upp världen i vår :)

Tygerna har jag visat dom? Har blivit bara några, nu ska det bli fler, hundfällar och kuddar, härliga tyger fån IKEA, på utgående tyvärr...
Sen måste jag ta mig i kragen och klippa till lite tyger för täcken, skulle hitta nåt mjukt galontyg bara att toppa med..dagens promanad var ingen lek..man kanske ska sy overaller till hela gänget så de kan sitta i sina vattenpölar hur mycket de vill...får ta mig tid att ta mig till tygaffären...
Kolla in den här tjejen. Lucy, älskar barn, andra hundar gillar att vara ute i joggingspåret  och allmänt hänga med, träna roliga saker . En riktig allround familjehund till den aktiva familjen.
Hon är en liten pigg tjej. Söker ett hem förståss, mina sidor brukar ju krylla av hundar utan hem.
Den här tjejen är verkligen speciell.
Upp och ner är hallen här hemma, taket är färdigmålat så tapeter kommer det nog upp i morgon kan jag tänka, så ska det upp nya paneler och själva trappan ska målas klar och så det svåraste belysning!
Varför är det alltid så svårt att veta vad man ska belysa med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar