söndag 5 juni 2011

Helgen

Så skönt med ledig helg och vilken helg 5 härliga dagar, och nu när naturen är som allra bäst!
Inte för att jag har nåt emot oktober regnen heller men det har varit så långa vintrar senaste åren och så nu då helt underbart.
Det har blivit grävning och plantering för hela slanten...gårdagen bjöd oxå på en lång promenad men hu så varmt för doggsarna. Tudde har varit noga med att ta ett ordentligt dopp i " poolen".

Vi har bott här ganska många år nu allt sedan 1986..varje år har jag försökt att rensa ut prästkragarna för jag tycker de så lätt att ta över allt..så just därför sitter dom där nu så vackra och representerar ett stycke svensk sommar :)

De är ju vackra ändå bland Lupiner, Bergklint, Aklejor Borstnejlikor , Dagliljor och Vallmo.

Känns som att jag har softat in mer än på många  år faktiskt, så skönt att känna att tiden i alla fall inte just nu rusar någonstans. I dag blev det riktigt illa när jag tog mig i kragen och kollade in bokklubben som en telefonförsäljare fick med mig i,. En dag tidigt i våras när jag stod i trädgården och krattade hundskit som bäst..då ,just då, när han ringde, slog tanken in att ja, man kanske skulle unna sig att vara med i en bok klubb.
Att läsa är ju ett av dessa tillfällen precis som att fixa i trädgården, när man verkligen känner sig ledig.

Så i dag blev det en bok faktiskt från Bonniers bokklubb...återstår att se om det blir ännu en hyllvärmare.
Har länge tänkt att jag skulle läsa Eyvind Johnssons " Strändernas svall", har funderat på det alltsedan jag hörde en intervjuv med Theodor Kallifatides där han sa att just den boken inspirerat honom i hans författtarskap... har den i hyllan....Ähhh kanske skulle läsa nåt av Kallifatides också...nu blrv det nästan stressigt  :)

Kan ju inte bara filosofera i trädgården och gräva planteringsgropar utan i dag blev det faktiskt lite arbete också...i form av burtvätt. Skönt att göra det en ledig timme en ledig dag i stället för att ta det efter jobbet nån kväll..
Nu så ska det strax tillbaka till Irland och är redo för nya resenärer...så fantastiskt att i alla fall en och annan liten finner sitt egna hem.

Ha en skön måndag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar