fredag 3 juni 2011

Kulörta lyktor

Visst var det Nils Ferlin som skrev om de kulörta lyktorna..
Här är en av mina favoriter, som ett litet kina hus med kulörta lyktor på varje våning.
Någon gång när jag blir rik, ska jag köpa mig ett macro, då ska jag ta reda på vem som bor på varje våning..
Och sen den här då , med sina färger tagna som ur en drömväv...den är lätt att gå förbi men en så otroligt vacker liten ärta.
Finns så mycket fantastikt vackert ute nu, är verkligen i sanning årets ljuvligaste tid, allt spricker upp och hela naturen kommer till liv...
I trädgården hittade jag den här..man kan undra vad det är.

Kollade på ett program på National Geografik häromdagen som handlade om " När utomjordingarna kommer , är vi berädda" Den ni!
Eftersom vi inte vet hur de ser ut, så vet vi ju inte om de redan är här..när jag hittade på den här så kan man verkligen undra..

Tog en tur till plantskolan i dag, de har så superfina plantor så nu vet jag vad jag ska göra i morgon hittade på en gammal mangelkorg...den är också väldigt vacker.tänker lacka den i morgon och hoppas på att göra den lite mer vattenresistent så ska den funka att sätta lite vackra blomster i.
Sallad i en gammal zinkbalja..
Sallad, dill, rucola,gräslök har hamnat i krukor och växer på riktigt bra! Vart verkligen superenkelt med ogräsrensningen..
Här är den så, min alien så vacker planta. Först är de taggiga bladen fantastikt dekorativa i sig, sen kommer de speciella knopparna, så de underbara blommorna..så när den blommat över blir det frökorgar av blommorna som är vackra att ta in och torka för vinterns dekorationer. Dessutom en miljard frön i varje korg att skapa nya fantastiska blommor med, och så är den tålig för torka och fattig jord,

Helt magnifik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar