torsdag 9 juni 2011

Veterinären

Nu kommer det att bli ett och annat besök till veterinären.
Nikki och Lady var med husse i dag och fick förnyat sina vacccinationer, och på måndag ska Valle in och operera bort en växt  i munnen.
Vet inte vad dom kallas för men han hade en exakt lika dan för några år sedan, kan hända att den nya sitter på samma ställe...får kolla på måndag med veterinären. Den sitter på utsidan av ena hörntanden i ovankäken och växer nedåt, så bort måste den.


I samma veva får också lilla Tudderudden hänga med in på en koll. Han sprang runt runt som en galning på gräsmattan för kanske 10 dar sen och sträckte sig, trodde veterinären, men han är fortfarande halt, så på måndag får det bli en grundligare koll på lille Batman.

Så på lördag blir det utställning....Nikki ska ställas på  Hundkapplöpningsällskapets utställning i NNL klass!

 Varje gång jag anmäler till utställning ångrar jag mig, men det brukar alltid vara OK bara men kommer iväg. Nikki är ju inte precis i utställningsform, hon fäller helt galet och är alldeles rosa på låren av sol och taskigt med päls, men men..vi har i alla fall övat på själva grejen.
Kanske är det tur att hon är i fällning så att de andra får en chans också..
Ska bli kul att träffa alla och så hoppas jag på att min favis kommer, lillstumpan Juno :)

Fler veterinärbesök är på gång då hela gänget ska vaccineras om senast under juli....man får ju vara gladare än glad att det inte är nåt annat vi ska till veterinären för...
Nu ser jag fram mot fredagen så att det kan bli lördag...

Trädgårdsfixandet fortsätter och i dag hittade jag den här skönheten , en helt citrongul Lupin..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar